Financiële Planning

Alles in ogenschouw nemende, over een periode van 50 jaar

Personal Finance met het DNA van een financiële planner

Financieel advies vraagt om helder inzicht van de klantsituatie, een grondige analyse en zorgvuldige oplossingsscenario’s. En hoewel u weet dat een holistische analyse leidt tot het meest complete advies, willen uw klanten zich meestal concentreren op een beperkt financieel vraagstuk. Vaak begint het daarom met één heldere customer journey, ontworpen voor één specifieke klantvraag. Maar hoe kunt die customer journey ontwikkelen en tegelijkertijd borgen dat u later eenvoudig functioneel kunt verdiepen of verbreden naar andere adviesdomeinen?

Zelf doen als het kan, met de adviseur als het moet

Omniplan levert met de Adviesplanner al meer dan 20 jaar krachtige adviesondersteuning voor de financieel planner. Maar dat alleen is niet meer voldoende. Omniplan werkt aan een toekomst, waarbij de klant het zelf doet als hij het kan, maar terug kan vallen op de adviseur als het moet. Ontsluiting van databronnen, een heldere visie op de customer journey en het product design, en de zorgvuldige borging van wet- en regelgeving zijn essentiële kaders van die ontwikkeling in alle onderliggende adviesdomeinen.

Meer weten over onze concepten in het Omnilab
De kracht van een centrale financiële positie

Het vertrekpunt van ieder advies is de financiële positie (FP) van de klant. Soms kan er al verassend veel inzicht ontstaan op basis van zeer beperkte gegevens. Het verrijken van de FP zal echter altijd leiden tot meer accuratesse in het inzicht. Voor de klant of de adviseur kan dat soms veel werk zijn. Daarom is het belangrijk om de eenmaal opgebouwde FP zoveel mogelijk te actueel te houden, ook na het advies. Waarna deze ‘centrale’ FP in alle adviesdomeinen kan worden aangevuld en hergebruikt. Het wordt dan bovendien mogelijk uitgebrachte adviezen in beheer te nemen.

Meer weten, vraag ons naar de centrale FP
API service architectuur op maat

De technologie van het Personal Finance Platform (PFP) is inzetbaar in alle adviesdomeinen. Iedere adviesdomein kent zijn eigen context en zijn eigen klantprocessen, die u met de ontwikkeling van uw eigen serviceconcepten zelfstandig wilt bedienen. Daarom heeft Omniplan speciaal voor u Service Pakketten ontwikkeld. Hiermee kunt u via de Omniplan API service laag uw eigen customer journeys snel en eenvoudig voorzien van de kracht van ons PFP, zonder vertroebeling van functies die u niet nodig heeft.

Meer weten over onze Service Pakketten

De huidige technologie biedt een enorme kans om Personal Finance naar een hoger plan te tillen. Door de financiële positie van klanten actueel te houden, kunnen gegeven adviezen of getroffen voorzieningen in lijn blijven met de onderliggende wensen en doelstellingen.

 

René Frankena, Directeur Omniplan Innovatie

De kracht van een schaalbaar Personal Finance Platform

  • Flexibele Service Pakketten die precies leveren wat u nodig heeft: niet meer en niet minder
  • Functioneel de rijkste fiscale rekenengine in de markt
  • Korte time-to-market door eenvoudige ontsluiting via API’s
  • Sterk trackrecord van implementatietrajecten in complexe omgevingen

Omniplan Service Pakketten

Omniplan kan u op verschillende manieren van dienst zijn. Met de juiste kennis rondom het ontwerp van uw customer journey. En met de aansluiting van onze API Service Pakketten in de cloud, zoals het signaleren van aandachtspunten in de financiële positie van uw klant. Maar we kunnen u ook inspireren met onze visie op toekomstvaste concepten voor Personal Finance! Ontdek vandaag nog wat wij voor u kunnen doen!

Neem contact op met Marcel Nijland (Business Development).

Loading…