Advies op maat

Omniplan vindt het belangrijk dat je de Personal Finance Planner zo goed mogelijk gebruikt. Goede en een heldere uitleg waardoor je weet hoe onze software werkt is dan ook van belang. Daarom bieden we passende ondersteuning middels onze uitgebreide helpfunctie, (online)documentatie en (online)support. Door deze combinatie vind je vaak al snel de weg.  
 
Heb je een vraag over de Personal Finance Planner?  
Bekijk onze Q&A.

Staat je vraag er niet tussen, neem dan contact op met onze Supportdesk. Wij zijn bereikbaar op  werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur.

Telefoonnummer: 020 50 50 311 
E-mail: support@omniplan.nl

Meest gestelde support vragen over de Personal Finance Planner

Kan ik gebruik blijven maken van de Adviesplanner?

De Adviesplanner kunt u tot 30 juni 2022 gebruiken. Na deze datum wordt de Adviesplanner niet meer geactualiseerd, alleen de data blijft nog wel beschikbaar.

De nieuwe wet- en regelgeving zal enkel in het Personal Finance Platform worden verwerkt. Wij adviseren u om vanaf 15 maart alle nieuwe adviezen in de Personal Finance Planner te maken. Ook eerder gemaakte dossiers kunt u in de Personal Finance Planner invoeren.




Is de data van de Adviesplanner direct in de Personal Finance Planner beschikbaar?

Als bestaande gebruiker, willen we u als eerste de mogelijkheid geven om de nieuwe Personal Finance Planner te gebruiken.

De eerder opgevoerde data die in de Adviesplanner staan zijn helaas niet overgezet naar de Personal Finance Planner. Vanaf 15 maart maakt u alle nieuwe adviezen in de Personal Finance Planner. Ook eerder gemaakte dossiers kunt u in de Personal Finance Planner invoeren. De Planner wordt regelmatig verrijkt met nieuwe functionaliteiten, zo bent u als adviseur altijd verzekerd van up-to-date software. Na 30 juni kunt u de Adviesplanner niet meer gebruiken, de data blijft wel beschikbaar.

Hoe krijg ik, als bestaande gebruiker, toegang tot het Personal Finance Platform?

15 Maart ontvangt u een mail waarin wordt beschreven hoe u toegang krijgt tot het Personal Finance Platform.

Wat wordt er in de Personal Finance Planner webinar behandeld?

Tijdens de webinar krijgt u een uitleg over het nieuwe platform. Vooraf zal u ook een casus ontvangen waar u mee kunt oefenen. Eventuele vragen kunt u tijdens de Webinar stellen.

De webinars geven we op 22 maart, 31 maart en 5 april, selecteer de datum en schrijf u in.
- 22 maart: 10.30 - 11.30
- 31 maart: 10.30 - 11.30
- 5 april: 10.30 - 11.30

De webinars worden opgenomen. De opname kunt u na de webinar bekijken op het moment dat het u het beste uitkomt.

Zijn de inloggegevens nog hetzelfde?

Om toegang te krijgen tot het nieuwe platform heeft u een Microsoftaccount nodig die vervolgens door Omniplan gekoppeld wordt aan een organisatie met bijbehorende privileges.

Heeft u nog geen account? Neem dan contact met ons op via pfp-support@omniplan.nl

Wat is het verschil tussen de Adviesplanner en de nieuwe Personal Finance Planner?

De berekeningen blijven hetzelfde, alleen het platform rekent sneller door. De nieuwe functionaliteiten die zijn toegevoegd aan het Personal Finance Platform vindt u onder de vraag: Welke nieuwe functionaliteiten heeft de Personal Finance Planner?

Voor het nieuwe platform zullen wij gebruik maken van continuous delivery, hierdoor kunnen we dagelijks functionaliteit toevoegen aan de applicatie, die u direct kunt gebruiken. Zo bent u als adviseur altijd verzekerd van up-to-date software.

Welke nieuwe functionaliteiten heeft de Personal Finance Planner?

  • Onderwerpen voor in de Personal Finance Planner zijn:
    • Vermogensplanning
      • Renteloos direct opeisbare lening
      • Vordering op derden
      • Schenken vrij van recht
      • Overbedelingsschuld
    • Twee modellen om inflatie in kaart te brengen
    • Het rapport wordt opgebouwd uit modules die makkelijk te selecteren zijn
    • Uitgebreider doelen formuleren door het gewenste inkomen in de tijd voor uw klant te differentiëren
  • Zodra de BV module deel uitmaakt van de release
    • Nieuwe onderwerpen in de bv module
      • Vrijgestelde beleggingsinstelling
      • Terugbetaling van aandelenkapitaal
      • Inzicht in het verloop van de verkrijgingsprijs
  • Geheel nieuwe look en feel
    • Ruimer opgezet
    • Meer kleur
  • Direct toegankelijk via veel gebruikte browsers, niet gelimiteerd aan internet Explorer
  • Inloggen met een bestaand Microsoftaccount
De bovenstaande functionaliteiten zullen wij tijdens de webinars verder toelichten.

Waar kan ik terecht met mijn vragen over de Personal Finance Planner?

Stuur ons een mail naar pfp-support@omniplan.nl.

Worden de gegevens van de huidige Adviesplanner automatisch overgezet naar het nieuwe Personal Finance Planner?

De gegevens van de Adviesplanner worden niet automatisch overgezet naar de Personal Finance Planner. De dossiers in de Adviesplanner blijven beschikbaar als naslag informatie. U moet de data uit de Adviesplanner handmatig overzetten naar de Personal Finance Planner.